Alioli – Restaurant spaniol în București

Aproape de Parcul Cișmigiu, pe strada Popa Tatu nr.4, în locul fostului Restaurant La Papi și lipit de locaţia veche a B52-ului, găsiți Restaurantul Alioli, local unde m-am lins pe degete de fiecare dată când am mâncat!

Am ajuns la ei căutând un local nou, aproape de care să se poată parca, într-una din zilele ninse bine din ianuarie și am avut o surpriză tare plăcută! Într-o locație care nu e neapărat punctul forte al celor de la Alioli, un decor cu o oarecare tentă rustică completat de muzică spaniolă, găzduieste vreo 10-12 mese – a început răsfațul.

Numele restaurantului vine de la un sos alb pe bază de smântană, usturoi și ulei de smântână pe cale l-am primit alături de nişte măsline verzi bine condimentate și pâine prăjită ca aperitiv – m-a surprins textura tare placută a sosului, care deși pare simplu de facut nu mi-a ieşit acasă, în blender :).

Mi-a prins bine aperitivul, îmi era foame tare, dar după ce l-am savurat mi-am permis să zăbovesc un pic linistită  asupra meniului. Cu puțin ajutor am avut pe masă, la prima vizită, trei feluri principale grozave (pentru 3 persoane și jumătare): nepoata mea și mămica ei au fost cele mai inspirate și fericite cu al lor Pechuga de pollo con espárragos y champiñones / Pui cu sparanghel si ciuperci , cumnatul a mers pe varianta Paella, dar una mai specială, cu un fel de paste mărunte în loc de orez,  Meloso de Mariscos / fructe de mare, orez, ceapa, usturoi, rosii, cognac, supa de peste iar eu m-am bucurat de portia mea de paste cu ciuperci si un sos alb tare complicat. Mâncarea a fost foarte bună și mult mai sofisticată decât ce mancasem eu în Spania și de unde venisem cu ideea că bucătăria lor e tare gustoasă și surprinzătoare, dar sofisticată nu …. ei bine cei de la Alioli au  avut ceva în plus.

Am revenit la ei de câteva ori pentru  masa de prânz din timpul săptămanii și pe lângă faptul că servirea a fost mereu impecabilă (cu povești și socializare incluse 🙂 ), o supă cremă și o paella pentru 2 persoane cu o băutură langă, nota a fost mereu sensibil sub 100 Ron – un pic mult ca să fac din asta un obicei, dar când pranzul e susținut de un oarecare eveniment, fie el cât de mic, o experianța la Alioli merită. Data viitoare o să îmi iau Gambas Al Ajillo/ Creveți în ulei cu usturoi  – au comandat cei de la masa de lângă când eu deja ajunsesem la cafea, dar şmecheria asta în oala care încă sfârâia, mirosea și arăta de milioane.

În concluzie, îmi place mult să mănânc la Alioli, mâncarea e grozavă și servirea tare plăcută, chiar dacă locația nu impresionează cu nimic (lumea îmi tot spune că asa e peste tot în Spania în locațiile de același rang cu Alioli…), iar sangria pe care o servesc compensează minusurile ambientale.

Verdictul Sabinei: crâşmă de nota 9 (zece din tot sufletul pentru mâncare dar pierd un pic la locatie și pentru că au pus un pic de piper peste lista de prețuri.)

2 thoughts on “Alioli – Restaurant spaniol în București

  1. As adauga ca mai au o locatie printre stradutele din centrul vechi. Alioli Tapas Bar. O locatie mai micuta, doar cu 4-5 mese, dar cu atmosfera perfecta. Nu am fost in Spania, dar cred ca asa ar trebui sa fie si in Spania, ca la Alioli cand am fost eu, intr-o duminica friguroasa de iarna. Restaurantul era plin de spanioli, galagie, insa o galagie placuta, rasete si o atmosfera mai mult decat familiala.
    Si Sangria era autentica, facuta acolo, cea mai buna bauta vreodata.
    Iar mancarea servita direct in tigaie: excelenta.
    In curand voi merge din nou!

Leave a Reply

